Estamos habituados às guerras comerciais me vários sectores da economia, como por exemplo na distribuição alimentar. Chega-se mesmo a prometer, a satisfação ou a devolução do dinheiro.
Felizmente, que a criatividade e a inovação não param, senão vejamos este caso, que nos vem do sector farmaceutico: GlaxoSmithKline is considering new “money back” pricing arrangements for its next generation of cancer drugs, under which it would help to cover their cost if NHS patients using them failed to show progress.
Estamos a ler bem? Estamos a ler sobre medicamentos? Parece que sim. Mas, perguntamos nós, como é que se pode demonstrar a insatisfação perante medicamentos que poderão conduzir a uma melhoria do estado de doentes com câncro? Será isto apenas e só marketing agressivo?
- Glaxo, Britain’s biggest pharmaceutical company, has already introduced similar risk-sharing schemes in two European countries.
- It hopes that the system will allow the NHS to afford expensive new cancer treatments that it is developing – some of which are expected to cost tens of thousands of pounds but which may work in only a limited number of patients.
- They include Tykerb, a breast cancer drug that was recently approved for sale in America and is also being tested as a treatment for brain cancer. It is expected to cost about £25,000 a year.
- The news comes after Janssen-Cilag, another pharmaceutical company, has offered to pay the costs of Velcade, another £25,000 cancer treatment, if patients do not benefit.
Uma ideia que o Professor Correia de Campos deveria acolher e promover em Portugal.