Tuesday, June 05, 2007

A satisfação ou a devolução do dinheiro

Estamos habituados às guerras comerciais me vários sectores da economia, como por exemplo na distribuição alimentar. Chega-se mesmo a prometer, a satisfação ou a devolução do dinheiro.


Estamos a ler bem? Estamos a ler sobre medicamentos? Parece que sim. Mas, perguntamos nós, como é que se pode demonstrar a insatisfação perante medicamentos que poderão conduzir a uma melhoria do estado de doentes com câncro? Será isto apenas e só marketing agressivo?

Vejamos mais detalhes da notícia:
  • Glaxo, Britain’s biggest pharmaceutical company, has already introduced similar risk-sharing schemes in two European countries.
  • It hopes that the system will allow the NHS to afford expensive new cancer treatments that it is developing – some of which are expected to cost tens of thousands of pounds but which may work in only a limited number of patients.
  • They include Tykerb, a breast cancer drug that was recently approved for sale in America and is also being tested as a treatment for brain cancer. It is expected to cost about £25,000 a year.
  • The news comes after Janssen-Cilag, another pharmaceutical company, has offered to pay the costs of Velcade, another £25,000 cancer treatment, if patients do not benefit.

Uma ideia que o Professor Correia de Campos deveria acolher e promover em Portugal.